Kittenz lead the way

čtvrtek, února 16, 2006

Design #1

Někdy se stačí podívat na běžné věci kolem z jiného úhlu a hned dostanou jiný význam. Úděl designu. To mě na něm právě baví. A upřímně řečeno, v jistých věcech jsem snob jako každý jiný – rád bych se obklopil stylovými věcmi, pokud by mi to finanční situace dovolila. Když jsem včera v hospodě v první třetině hokeje (Česko-Německo) na záchodě v mušli kropil tu malou mýdlovou krychli, došlo mi jak designersky vděčnej kousek krychle je. V ReDesignu ví své. Tahle společnost je známá třeba díky designu časopisu Živel (dokonce byl údajně zařazen do knihy o designu, ale jméno jsem zapomněl). Rozhodně zajímavá je nerealizovaná obálka časopisu Rock&Pop – lepší než současná.

Představovat Najbrtovu firmu by bylo asi zbytečné – filmové a divadelní plakáty, corporate design… mimo jiné je tu odkaz na Najbrtův performance projekt – duo Thomas a Ruhller.

Ale abych se vrátil nějakým způsobem k tomu, co jsem nakousl na začátku, přebírat věci běžné potřeby a stavět je do nového světla – na to je u nás profík Maxim Velčovský (pamatujete toho týpka s megaafrem z reklamy na Eurotel pár let zpátky? ). Jeho série keramických květináčů-gumáků nebo klasické plastové kelímky v keramickém provedení mají něco do sebe.

No, jak to tak vypadá, když je krychle designový objekt (ostatně jako všechno ostantní), znamená to, že i Krytonova hlava je design!

0 Comments:

Okomentovat

<< Home