Kittenz lead the way

středa, března 29, 2006

Nějak se mi nechce…

Vzhledem k tomu, že mě zachvátila jarní únava, stres z toho, že nic nestíhám, plno věcí přede mnou, co čekají na vyřízení, přirozená zewlovací povaha a odpor k zodpovědnosti, je tenhle blog poměrně málo aktualizovaný. Víceméně nestíhám na nic koukat, ani reagovat na podněty kolem. Takže jen tak stručně telegraficky, abych tu měl alespoň jeden příspěvek za týden (to aby jeden můj věrný fanoušek z Ukrajiny měl co číst).

Jak jsem řekl, nestíhám na nic koukat because of school duties. Jen seriály. Lost pomalu ztrácí dech, jako by scénáristé jen vařili z vody za účelem natáhnout sérii na co nejdéle a v klidu tak vymyslet ten nejšílenější závěr. Díl 16 nepřinesl téměř nic nového. Naproti tomu Prison Break po své dlouhé přestávce přišel opět s cliffhangerem na konci 14. dílu, na který všichni tak dlouho čekali. Dočkali se ale ničeho. Další natažení příběhu a vyšponování diváků. Ale přesto je to o chlup lepší než v případě Lostu. Alespoň nabídl množství nových podnětů k rozvíjení teorií o dalším vývoji. Tady je jedna moje (a patrně nejen moje), raději nečtěte, pokud jste neviděli – seriál celkově překvapil svou rafinovanou prací s klišé, respektive přetváření zaběhnutých postupů ve vlastní prospěch - viz například jeden prvních dílů, kde je Michaelu Scoffieldovi vyhrožováno useknutím prstu na noze, pokud nebude mluvit. Klasická situace, která většinou končí Griffithovskou záchranou na poslední chvíli, je tu přetransformována na jinou modalitu reality, kdy je mu palec skutečně odňat zahradními nůžkami. S podobnými situacemi se setkáváme v průběhu celého seriálu v menších či větších obměnách, nicméně to, k čemu se jakoby schyluje na konci 14. dílu se jeví jako narušení toho největšího klišé – moje teorie zní takto: Michaelův bratr bude nakonec skutečně popraven a po zbytek seriálu budeme sledovat Michaelovu snahu dostat se z vězení a očistit bratra od křivého nařčení z vraždy. De facto by pak seriál působil jako tažení či varování proti v Americe stále aktuálními tresty smrti a jako upozornění na justiční omyly. Ale tahle maska by seriálu neslušela. (každopádně v okamžiku, kdy tohle píšu, je na internetu ke stažení díl 15, který jsem ještě neviděl. Čtenář tak už patrně ví, nakolik se moje teorie mýlí a je scestná. Ale bylo by to opravdu pěkné narušení hollywoodského narativního mechanismu z hlediska obsahu).

Další seriály, na které jsem byl upozorněn, jsou Thief a Life on Mars – neviděl jsem ještě ani jeden, tak si představu udělejte sami. Jeden je o partičce zlodějů, balíku peněz a čínských gangsterech, ten druhý zase čerpá z klasických 70´ policejních seriálů. Vypadají slibně oba, ale kdo má mít pořád čas koukat na seriály?

3 Comments:

At 1:38 dop., Anonymous Anonymní said...

"raději nečtěte, pokud jste neviděli" - mno tak to si tvoj verny fanusik z Ukrajiny moc neprecita :/

 
At 3:55 odp., Blogger Vrm vrm mazlíčkové said...

mam cas, ale jsem linej :)

 
At 8:19 dop., Blogger Vrm vrm mazlíčkové said...

jo, nic se tam nedelo a v 15 taky ne

 

Okomentovat

<< Home